Clemens Briels, zijn werken zijn collecters-items voor liefhebbers van topdesign en kunst. Hij kiest bewust voor de nieuwe uitdagingen, waarbij hij academische wetmatigheden ten aanzien van perspectief en vlakverdeling inruilt voor zijn eigen visie op het antipodisme. Zelf zegt hij erover: “Elk mens is opzoek naar zijn eigen antipode. De een doet dit door te gaan bungy-jumpen, de ander door te fietsen in de bergen van Nepal. Ik doe het door spontaan uitdrukking te geven aan mijn eigen hersenspinsels en fantasie, onder het motto: “there’s no need to look forward, if you can practice your fantasy now!”
Clemens Briels geboren in 1946 in een groot gezin in Son, wilde al van jongs af aan kunstenaar worden. In 1965 begint hij met een opleiding aan de academie voor industriële vormgeving in Eindhoven met als doel kunstenaar worden. Door allerlei omstandigheden komt hij in de reclame wereld terecht. Hij brengt het tot succesvol artdirector maar op 45 jarige leeftijd besluit hij definitief voor het kunstenaars schap te kiezen.
Briels werkt overwegend met felle kleuren. Zelf zegt hij hierover: “Ik vind het fijn om met felle kleuren te schilderen. Ik houd niet zo van die sombere doeken. Misschien heeft het ermee te maken dat ik een extravert mens ben”. Hij haalt zijn inspiratie uit zijn eigen belevingswereld, samen met de indrukken die hij overal opdoet. Hij wil bewust niet ”involved” raken met Trends. Briels: “ik ben gewend uit de reclame om te werken vanuit een opdracht. Om te voldoen aan strenge voorwaarden. Dat heb ik nodig. Ik ben niet iemand die gaat zitten en denkt wat zal ik nu weer eens gaan maken. Ik ben in feite mijn eigen opdrachtgever. Als ik iets maak moet ik daar een bepaalde bedoeling mee te hebben. Dan ben ik ook het sterkst.”